KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W BIERZWNIKU OGŁASZA NABÓR KANDYDATA NA WOLNE STANOWISKO PRACY Oferta nr 1/2018 ASYSTENT RODZINY I. Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna. 2. Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szkoleń na asystenta rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną. 3. Wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną. 4. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej. 5. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego. 6. Niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 7. Posiadanie obywatelstwa polskiego i pełnej zdolności do czynności prawnych. 8. Nieposzlakowana opinia. 9. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 697 ze zm.) 2. Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1769) 3. Znajomość przepisów ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2016 r., poz. 1860) 4. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny 5. Wysoka kultura osobista 6. Znajomość obsługi komputera 7. Umiejętność pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym 8. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi podmiotami 9. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy 10. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną 11. Kreatywność, odporność na stres 12. Zdolności komunikacyjne 13. Poczucie odpowiedzialności 14. Umiejętność podejmowania decyzji 15. Umiejętność pracy w zespole 16. Prawo jazdy kat. B i posiadanie własnego środka transportu 17. Dyspozycyjność 18. Asertywność, zaangażowanie, empatia, obowiązkowość, rzetelność.
Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej do zadań Asystenta rodziny należeć będzie m.in.: 1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; 2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; 3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; 4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; 5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; 6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; 7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin; 8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; 9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej; 10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; 11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprze udział w zajęciach psychoedukacyjnych; 12. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; 13. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; 14. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; 15. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 oraz monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; 16. Sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach; 17. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; 18. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną. 19. Koordynacja poradnictwa na wniosek uprawnionych wynikająca z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, polegająca na opracowaniu wspólnie z rodziną katalogu możliwego do uzyskania wsparcia oraz występowaniu w imieniu tych osób, do podmiotów odpowiedzialnych za realizację wsparcia, w celu umożliwienia im skorzystania z pomocy, na podstawie pisemnego upoważnienia. III. Warunki pracy na stanowisku:
1. Wymiar czasu pracy: 1 etat. 2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę w systemie zadaniowego czasu pracy na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony 3. Obowiązująca tygodniowa norma czasu pracy wynosi przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy. 4. Wynagrodzenie miesięczne. 5. Warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych i przepisami powszechnie obowiązującymi oraz wewnętrznymi regulaminami.
IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. List motywacyjny oraz życiorys (CV)- podpisane własnoręcznie. 2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie. 3. Kserokopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy, itp.). 4. Kserokopie świadectw pracy i/ lub dokumentów potwierdzających staż pracy zawodowej. 6. Oświadczenie kandydata/kandydatki, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że cieszy się nieposzlakowaną opinią. 7. Oświadczenie kandydata/kandydatki o posiadanym obywatelstwie, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych. 8. Oświadczenie kandydata/kandydatki poświadczające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku. 9. Oświadczenie kandydata/kandydatki o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego/jej danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). 10. Oświadczenie, że kandydat/kandydatka nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona. 11. Oświadczenie, że kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd. 12. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata/kandydatkę z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 60 ze. zm.) Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny , CV powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity : Dz. U z 2016r., poz. 922 z późn. zm.)”.
V. Miejsce składania dokumentów: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bierzwniku ul. Krajowej Rady Narodowej 16, (od 19.01.2018r. obowiązuje nowa nazwa ulicy, tj. ul. Szkolna); 73 – 240 Bierzwnik Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach osobiście w sekretariacie GOPS Bierzwnik lub za pośrednictwem poczty, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko asystent rodziny”.
VI. Termin składania dokumentów:
Oferty należy składać do dnia 02 lutego 2018 r. do godz. 14:00. Decyduje data wpływu oferty do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bierzwniku.
VII. Dodatkowe informacje:
Oferty nie spełniające wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie, nie będą rozpatrywane. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), muszą być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922 )" i własnoręcznie podpisane. Wszystkie składane przez kandydata/kandydatkę oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie. Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bierzwniku, na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Bierzwniku. Jednocześnie informujemy, że dokumenty wybranego i zatrudnionego kandydata/kandydatki zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostałe dokumenty nie odebrane przez kandydatów/kandydatki w terminie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone. Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bierzwniku Grażyna Pytlarz bip.rar |